24 Şubat 2015 Salı

Ahşap boyama tepsi...

        Herkese merhabalar geçenlerde çok güzel bir tesadüfle köyümüzdeki halk eğitim merkezine hobi malzemeleri satışı yapan bir araç geldiğini öğrendim hemen iş yerinden on dakika izin alıp uçtum halk eğitime aracı talan ettim yanıma da iş yerinden bir arkadaş aldım tabi malzemeleri taşımama yardım edecek.Abla yeter diye söylendi durdu ben durmadım tam o sırada ihbar alan eşim gelmez mi hemen duruma el koydu Zülüş bak arkadaş her ay geliyormuş bunları boya geldiğinde tekrar alırsın diye kandırdı beni.Hemen satıcı arkadaşın kartını aldım her gelişinde işyerime uğrayacağı sözünü de aldım mutlu mutlu döndüm işe.Arkadaşıma da al da ev efradına bi şeyler yapalım dedim arkadaşım da tepsi kutu falan aldı ilkini bitirdik güzel eşine sürpriz bir tepsi yaptım.


     Takip eden arkadaşlarım bilir kolaj çalışmalarını çok seviyorum azıcık da mecburiyet var işin içinde ilçemizde renkli yazıcı yok zaman zaman başka illerden çıktı alabileceğim yerlere e- posta olarak resimler atıp çıktılarını istiyorum objenin boyutuna uygun mu değil mi gibi seçme şansım olmuyor resmi bir şekilde uyduruyorum boyayacağım objeye.İşte bu sorunlara hoş bir çözüm benim için kolaj yapmak.


       Arkadaşım açık renk olmasını istedi önümüz yaz renkli bi şeyler olsun dedim birbirine uygun renk ve desenlerde seçtiğim resimleri açık pembeye boyadığım tepsiye dekupaj yaptım.Üstüne beyaz boyaya glaze karıştırıp sert kıllı fırçayla boya fazlasını peçeteye alarak kenardan kıyıdan süpürme yaparak rengi hem eskitip,hem açtım. Chaby chıc tarzı işleri çok seviyorum herkes de sever diye düşünüyorum beğenileceği garanti olsun diye bu tarz çalıştım. 


        Görseli zengin olduğundan çok fazla teknik kullanmak istemedim çok çok keyifli bir çalışma oldu benim için.Mat verniğim olmadığı için parlak vernikle iki kat vernikledim.Bu arada satıcıdan Adana' da bulunan Zübeydeyle Balun Sanat Evi isimli firmanın ürettiği cam vernikten aldım fiyatı oldukça uygundu.Firma ürünü ezber bozan vernik sloganıyla tanıtıyor.Aldım kullandım, açık renk objelerde sararma yapmaz deniliyor zaman gösterecek onu da, gerçekten harika objeye sırlanmış gibi bir parlaklık veriyor, su bazlı kuruyunca dokunduğunda kadife gibi yumuşak bir his veriyor, çabuk kuruyor ve bildiğiniz el kremi gibi tatlı kokuyor denemek isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum ama sadece bu verniğini, dekupaj tutkalını ve su bazlı normal verniğini çok önceden alıp denemiştim hiç memnun kalmamıştım hala öylece duruyorlar.


Tepsinin tutma yerlerine de doğal keten ipini sarıp düğümleyip sarıp düğümleyip tamamladım.Gündüz işte olduğum için resimler yine akşam çekimi kusurları affola.


Umarım sahibi de siz de beğenirsiniz.


Arkadaşımın kızı için de istediği bir kutu var elimde işleri devam eden sıra onda bittiğinde paylaşırım onu da sevgilerimle...

26 yorum :

  1. çok alemsin zülüşçüm güldürdün beni.. tepsinin rengine de dekopaj desenine de bayıldım, eline sağlık.. sahibine de iyi günlerde kullanmasını temenni ediyorum.. kolay gelin.. (^_^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum canım ya aklıma geldikçe ben de gülüyorum satıcı da şaştı kaldı beni sakinleştirmeye çalıştı onu da alayım bunu da alayım cebimde metelik kalmayana kadar aldım vallahi.sevgiler...

      Sil
  2. Ayyy... ben de çok güldüm valla... İyi yapmışsınız bulunca almak lazım, ellerinize sağlık çok nefis olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım bi doldurdum bi doldurdum aylarca oyalar beni.sevgiler...

      Sil
  3. haha bi koşu gidip alıveriş yapan o hallerini gözümde canlandırdım da çok tatlısın!
    renkli yazıcı bile olmamasına şaştım gerçekten! bu kadar kısıtlı malzemelerle neler yapıyorsun, kimbilir malzemeler tam olsa neler olacak,, maşallah sana.
    tepsiye kolaj güzel olmuş iyi günlerde kullanılsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bana da deselerdi inanmazdım hangi devirde yaşıyoruz ya renkli yazıcı olmaz mı en yakın il merkezinde o da 3 saat yol.Güzel çirkin demeden elime geçen her resmi kullanıyorum işte.Beğenilmesi beni çok mutlu ediyor o zaman da.sevgiler...

      Sil
  4. Canım çok beğendim.Senin adına çok sevindim.Çok muzdariptin çünkü malzemesizlikten.Ona rağmen çok güzel işler çıkarıyorsun maşalalh.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Feyzacığım çok iyi oldu yaza kadar stoklamaya devam yazın kurs kapanırsa gelmezler bulamam diye dolduruyorum.sevgiler...

      Sil
  5. Hazine bulmuş gibi olmuşsun :))
    Tepsi çok tatlı olmuş, sahibi güle güle kullansın :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım adam da mutlu oldu yalnız yağlı bir müşteri buldu ne de olsa.Teşekkür ederim.sevgiler...

      Sil
  6. Ellerinize saglik cok guzel olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aysun hanım hoş geldiniz.sevgiler...

      Sil
  7. Ellerinize saglik cok guzel olmus

    YanıtlaSil
  8. işi bırakıp gitme faslı çok hoşuma gitti.:)
    ama insan severek yapıyorsa bir işi, böyle koşar gider alır gelir.
    ellerinize sağlık..
    Gerçekten çok hoş ürünler çıkartıyorsunuz ortaya.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım üstüm başım toz içinde kaldı alıp alıp kucağıma sevdim kutuları tepsileri herkes deli zannetti beni pişman değilim gene olsa gene yaparım.Teşekkür ederim canım.

      Sil
  9. Ellerine sağlık arkadaslarin cok sansli senin gibi birisiyle tanistiklari icin.ozellikle ben .yine yapiyosun birde bos vaktim yok diyon.41 kere maşallah sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gamzem ben de seni tanıdığım için şanslıyım canım arkadaşım on dakika bile olsa beni mutlu eden şeyi yapmayı seviyorum işte ne yapayım.sevgiler...

      Sil
  10. Define bulsan bukadar sevinmezdin herhalde senin adına çok sevindim kolajında çok güzel olmuş pembiş pembiş sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elifim sevinmez miyim arkadaşım daha komik bir hikayem var eşimden sevgililer günü hediyesi yerine hobi mağazasından alışveriş hediye çeki talep ettim bir de...sevgiler...

      Sil
  11. O halini tahmin edebiliyorum. ben de Ankara'ya gittiğimde aynı hale geliyorum. Kullanırım kullanmam demeden bulduğumu topluyorum.Tatillerden önce sadece bunlar için kullanmak üzere para biriktiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi sözlerinle gülümsettin beni de.Ben de tatil öncesi para biriktiriyorum, pazar parasından,kırptığım bile görülmüştür.sevgiler....

      Sil
  12. Emeğine gönlünüze sağlık gerçekten çok güzel olmuş, samimiyetle anlatımınızda çok hoş insan okurken sıcaklığınızı hissediyor.Başarılarınızın devamını diliyorum.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözlerinizle beni çok mutlu ettiniz sevgiler...

      Sil
  13. Merhaba .
    kolaj yaparken resimlerin ek yerleri belli olmuyor mu ? benim sehpalarım tam ortadan ek olmak zorunda kaldı ve çok yakından bakarsanız ,ellerdeniz belli oluyor .halbıki kağıdı üsüste bile bindirmemmiştim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar dokunduğumda evet belli oluyor ama onu ortadan kaldırmak için dekupaj tutkalını üç kat uyguluyorum bazen o zaman belli olmuyor dokunulduğunda da hissedilmiyor.Sabredemediğim zamanlarda birleşme yerlerini görsel açıdan tatmin edene kadar boyalarla kamufle ediyorum dokunulduğunda hissediliyor sorun etmiyorum sevgiler...

      Sil