26 Ağustos 2014 Salı

DİY:tahta mandallardan cici magnetler...


Herkese merhabalar bol gülücüklü, mutlu, huzurlu bir gün geçirelim hep birlikte inşaallah.Bu gün geri dönüşümle  hayatına buzdolaplarında devam edecek olan mandallarımla misafiniz olalım istedim.Tahta mandallar önce akrilik boyalarla çoluk çocuk katılımıyla bir güzel boyandı.iki  kat boyamak yeterli oldu.mandalların görünmeyen iç kısımlarını yani  sıkıştırma yerini boyamadık önceki denemelerde yapıştığını hatta  zorlayınca da kırıldığını gördük.minik puantiyeleri toplu iğneyle kondurduk. 

 Daha sonraki aşama polimer kille değişik minik figürler yapmak en çok yoran hatta parmaklarımı şişiren aşama bu oldu.Killerim sertleşmişti klima da açık olunca yumuşatıyorum  tekrar sertleşiyor yumuşatmanın bir yolu var birkaç damla sıvı yağ ekleyip yoğurmak gibi ama yumuşat kalk elini yıka bi daha otur  amaaaaaaan parmaklarım şişene kadar mıncıkladım bir çok farklı renk kullandığım için  hepsiyle uğraşmak acıttı biraz özellikle baş parmaklar bir iki gün inzivaya çekilecekler.Polimer kilden elde şekil verdiğim figürleri fırınlayıp sıvı slikonla mandalların uygun yerlerine yapıştırdım.Mıknatısları yapıştırmada yokluk yine canımı sıktı mıknatıslar büyük geldi ön taraftan bakıldığında görünmemeliydi o yüzden kırıp kırıp yapıştırdım yine sıvı slikonla.Tüm bu işlemlerden sonra su bazlı vernikle iki kat vernikledim.
Sıraya dizim başladım seyre önünden her geçimde yüzümde kocaman bir gülümsemeyle.Ayrıntıları daha net görebilmeniz için beşerli guruplandırdım.

 bir de topluca poz verelim.
 Bir de yandan...
Umarım beğenirsiniz sevgiyle kalın.

23 yorum :

  1. ayyy çok tatlı olmuşşş yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. çok ciciş olmuş bunlar özendiriyon beni yaaa ..... kargonu ptt kargoya teslim ettim perşembe günü eline ulaşır diye umuyorum içine küçük bir not yazmıştım çıkarttırdılar eline ulaşınca burdan özet geçerim:)) çok öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oy oy oy kıyamam sen ne istersen söyle ben yaparım sana canım çoook teşekkür ederim çok zahmetler verdim sana bu sıcaklarda eziliyorum bu iyiliğin karşısında hıııımmm sorar hatırlatırım sana ne yazıyodu diye.sevgiler...

      Sil
    2. bana mesaj geldi kargo Aydıncık postanesindeymiş alınca haber verirsen sevinırım

      Sil
  3. süpersiniz harika olmuşlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sry seni buralarda görmek çok hoş.sevgiler.

      Sil
  4. Ellerine sağlık canım, şeker gibi bunlar. Ne güzel de şekillendiriyorsun küçücük küçücük bu hamurları, bir de detaylar ekliyorsun, bayılıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Esracığım beni oyalamaları hoşuma gidiyor.sevgiler canım...

      Sil
  5. Harika görünüyorlar, ellerine sağlık. Minik figürlerinde çok tatlı olmuş, nasıl yaptın onları minik minik, çok uğraşmışsın belli. Boyaya yardım eden miniklere söyle öpsünler ağrıyan parmaklarını, hemencecik geçer :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli canım acıdı dedim minik kızım da seni çok seviyorum diye bana teselli verdi zaden canım.Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  6. harika olmuşlar çok şirin detaylar çok güzel baya oyalamış baykuşlara bayıldım ellerinize sağlık selamlar...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim beğenmene sevindim.sevgiler...

      Sil
  7. Çok cici olmuşlar,acıyan ellerine acil şifa:)

    YanıtlaSil
  8. Çok uğraşmışsın ama sonuç süper cici:) Ellerin dert görmesin canım:)

    YanıtlaSil
  9. Bu tahta mandallardan bende aldım, ama henüz boyama işine başlamadım. Sizinkilerden esinlenerek bende en kısa zamanda boyayıp güzelleştireceğim. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevimli oluyorlar süslemenin bir çok yolu var sizin yaptıklarınızı da görmek isterim.teşekkür ederim sevgiler...

      Sil
  10. Çoook şirinler ya :) Ben de renkli puantiyeli mandallar yapıp üzerine hazır cupcake figürü yapıştırmıştım ama seninkilerin yanında solda sıfır kalır Züleyha Abla :) Polimer kilin özelliğinden sanırım, sır vernik atılmış gibi porselen gibi görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emek verilen her iş güzel oluyor canım seninkiler de çok tatlıdır eminim bakacağım hemen. teşekkür ederim polimerin aslında özel verniği var ama ithal ürünler olduğu için çok pahalı ben de normal su bazlı vernik kullandım öylece pırıl pırıl parladılar.

      Sil
    2. Ozel bir vernigi oldugunu bilmiyordum ama su bazli vernik ile de sonuc mukemmel bence. Bu blogumda paylasmamistim yaptigim mandallari. Yenileri ile birlikte paylasirim insaallah :)

      Sil
    3. evet canım takılarda biraz yapışkan his veriyor ama magnet öyle değil takıyorsun dolaba duruyor sürekli muhatap olmayınca rahatsız etmiyor :)
      Bekliyorum bak yoğunluğun geçsin açma arayı yap hobi terapileri.

      Sil